Could the song be more perfect for this film?
No.
I love the rock ambient and the sadness feeling that accompanies us during the last part of the film, beginning with the death of one of his children.
Kirsten gives the impression that Marie Antoinette knew what was going to happen to her but she couldn't do anything to change her destiny. The image of the destroyed bedroom was the perfect end for the film.
"But this is ridiculous..." "This, madame, is Versailles"
Most of the piano songs are composed by Dustin O'Halloran, I recommend you to listen to these ones: Opus 23 (the saddest song I've ever heard, yet beautiful) and Opus 17.
If you loved those you will adore the song featured on the Audi Rhythm of Lines tv advert, also composed by Dustin O'Halloran. It is the most magical song they have put on tv. It was a total coincidence because I loved the Marie Antoinette songs and the Audi song, and when I found the piano sheets I realised it was the same composer!
I learned them on the piano and it sounds like heaven.
¿Podría la canción ser más perfecta para la película?
No.
Me encanta el ambiente de rock y el sentimiento de tristeza que acompaña durante la última parte de la película, a partir de la muerte de uno de sus hijos.
Kirsten transmite la idea de que Marie Antoinette sabía lo que le iba a pasar, y no podía hacer nada para cambiar su destino. La imagen del dormitorio en ruinas es sin duda el mejor final que podrían haber hecho para la película.
"Esto es ridículo..." "Esto, madame, es Versailles"
La mayoría de las canciones de piano están compuestas por Dustin O'Halloran, os recomiendo que escuchéis estas dos: Opus 23 (la canción más triste que he oído, pero preciosa a la vez) y Opus 17.
Dustin también compuso la canción del anuncio de Audi Rhythm of Lines. Suena a coros celestiales, sin exagerar y aunque suene cursi. Lo descubrí por casualidad totalmente, me encantaban las canciones de la película y la del anuncio, y fue una casualidad increíble que las hubiera compuesto el mismo.
Me las he aprendido en el piano y suenan maravillosamente.
PS: I'll be at Miguel Palacios and Miriam Ocáriz shows on Tuesday! (Cibeles here we go!)
Estaré en Cibeles el martes viendo a Miguel Palacios y a Miriam Ocáriz... con suerte puede que caiga algún desfile más...!!!
the film was a real eye candy but it was a real disappointment story and otherwise. There was even a scene where you could accidentally see a pair of converse shoes in her room. What was that all about? I love Sophia's first two films especially LOST IN TRANSLATION but in this one, she really got lost and I'm sure a lot of real critics would say the same. It was a bore. Sorry.
ReplyDeleteGreat post though.
i understand what you mean :)
ReplyDeletethe converse thing was a joke, just to demonstrate that MA was a teenager like the ones in XXI Century
you can view that scene here: http://missatlaplaya.blogspot.com/2007/06/marie-antoinette.html
Una de mis pelis favoritas hecha por dos de mis chicas favoritas: Kirsten y Sophia. La música es genial como el vestuario (esos Manolos y las Converse) y además sale Jamie Dornan. Flipante. Cómo me gusta tu blog. bss.
ReplyDeleteAhora mismo estoy oyendo opus 23. Es maravillosa. Y creo que tengo que volver a ver Maria Antonieta. La primera vez me pase la peli buscando las converse, jeje.
ReplyDeleteUn beso
i luved it. this movie had amazing photography and it was a clever parody of the story.+ the ost was marvellous. adored this film <3
ReplyDelete:)
The video wouldnt work, but i have seen it before. I liked the film, although it wasnt as good as expected. <3
ReplyDelete